27 stycznia 2022

Zakazana reklama

Główny inspektor farmaceutyczny, dr Dorota Duliban zakazała dalszej reklamy w telewizji pigułki antykoncepcyjnej. W decyzji dr Duliban powołała się na prawo farmaceutyczne, które zabrania reklamowania środków wydawanych na receptę. 

Przeciwko emisji reklamy środka służącego tzw. antykoncepcji postkoitalnej, który ma pomóc w zapobieganiu ciąży również do 72 godzin po stosunku, protestowały liczne organizacje. Żądanie usunięcia reklamy zostało umotywowane tym, że została ona przygotowana w konwencji filmów rysunkowych z super-bohaterami. Pojawiała się w telewizji również w ciągu dnia, w czasie gdy przed telewizorami zasiadały dzieci i młodzież.

Prawo farmaceutyczne zabrania reklamowania środków wydawanych jedynie na receptę. Tymczasem wszystkie hormonalne środki antykoncepcyjne do takich właśnie należą. Na stronie internetowej, na którą kierowała kontrowersyjna reklama, znajduje się wykaz gabinetów lekarskich, w których kobiety mogą otrzymać receptę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.