1 listopada 2024

Banery reklamowe jako dobra forma promocji

Wiele osób poszukujących sposobu na promocję usługi lub marki rozważa wykorzystanie banerów w swoich działaniach marketingowych. Nic dziwnego, w końcu mają wiele zalet. Co warto wiedzieć o banerach reklamowych? Przeczytaj w dalszej części wpisu.

Czym są banery reklamowe?

Baner to jeden z rodzajów reklamy wielkoformatowej. Jest to lekka tkanina pokryta winylem. Na nim drukowana jest grafika lub fotografią. Producenci często oferują nie tylko sprzęt drukujący, ale także projekty graficzne. Przykuwający wzrok przekaz graficzny jest widoczny z daleka i przyciąga uwagę. Baner, zazwyczaj jest umieszczany na elewacjach budynków, na płotach i ogrodzeniach. Przede wszystkim można go stosować na specjalnych ramach mocowanych w dowolnym miejscu za pomocą zacisku. Baner można wykorzystać wielokrotnie, w różnych momentach – jego przenoszenie nie stanowi żadnego problemu. Banery reklamowe są doskonałym sposobem na promowanie produktów, eventów, ofert firmowych i do reklamowania firm. Mają ogromny potencjał, można z nich stworzyć oryginalne i intrygujące kampanie zwiększające bazę klientów dla poszczególnych marek. Z banerów chętnie korzystają nie tylko przedsiębiorcy, ale też  sklepy, firmy, instytucje, czy szkoły.

Banery drukowane – rodzaje

Rynek reklamowy stale się rozwija, oferując klientom nowe możliwości dostosowane do ich potrzeb. Banery drukowane dzielimy głównie ze względu na rodzaj materiału użytego do produkcji. Obecnie dostępna jest szeroka gama materiałów do tworzenia skutecznych banerów reklamowych.

Wyróżnia się, takie banery jak:

– jednostronne i dwustronne (blackout); zamów tutaj: drukomat.pl/banery-jednostronne

– siatkowe (mesh)

– odblaskowe

– laminowane

– powlekane

Duża powierzchnia reklamowa baneru

Baner ma powierzchnię kilku metrów, a odbiorcy komunikatu mogą go zobaczyć z odległości, otwiera to szerokie możliwości jego wydruku.

Z powodzeniem można wstawiać zdjęcia lub takie zawierające wiele szczegółów, które na mniejszym formacie byłyby niewyraźne i trudne do odczytania. Większość ludzi to wzrokowcy, więc skuteczny przekaz graficzny niezawodnie spełni swoje zadanie.

Baner reklamowy jako nawigator

Właściciele hoteli, gospodarstw agroturystycznych i ośrodków wypoczynkowych chętnie umieszczają zdjęcia swoich obiektów na banerach.

Dzięki temu podają „na talerzu” potencjalnym klientom to, co mają najlepsze, a zainteresowani odbiorcy reklamy zapamiętają wygląd budynku – najmocniej w podświadomości ludzie zapamiętują przecież obrazy – i łatwiej odnajdą go dojeżdżając w docelowe miejsce. Jak skutecznie potwierdzić, że dobrze trafili? Na przykład poprzez wywieszenie drugiego, spójnego wizualnie banera przy wejściu! Reklama wielkopowierzchniowa pozostawia także dość miejsca na umieszczenie mapki dojazdu, która doprowadzi klienta na miejsce niczym dokładny nadajnik GPS.

Szeroki zasięg reklamy zewnętrznej

Warto zainwestować nie tylko w sam projekt i wykonanie, ale także w lokalizację baneru – od niej bowiem zależy liczba osób, które zobaczą reklamę Twojej firmy. Po pierwsze wart stawiać na miejsca ruchliwe, po drugie zaś – takie, w których często pojawiają się członkowie danej grupy docelowej.

Jeśli to możliwe, warto wybierać miejsca, które wymagają przynajmniej jednego krótkiego postoju, jak np. komunikacja miejska czy pobocza na światłach. Reklama zostanie wówczas obejrzana przez setki osób i z pewnością wiele z nich przeczyta ją więcej niż raz. Dzięki temu zawartość wiadomości pozostanie w pamięci – a dokładnie o to chodzi w reklamie.

Dodaj komentarz