Branding często bywa kojarzony wyłącznie z nazwą, logo i systemem identyfikacji wizualnej. Elementy te oczywiście wchodzą w zakres tego pojęcia, lecz same w sobie nie stanowią istoty brandingu. Pod hasłem tym kryje się bowiem złożony, skomplikowany i długofalowy proces, którego efektem jest stworzenie pełnowartościowej, spójnej oraz wyróżniającej się na tle konkurencji marki, która zapisze się w świadomości odbiorców. W jaki sposób można osiągnąć takie rezultaty i dlaczego opłaca się zainwestować w branding z prawdziwego zdarzenia?
Co kryje się pod pojęciem brandingu? Jakie elementy go tworzą?
Postrzeganie brandingu wyłącznie w oparciu o nazwę, logo i identyfikację wizualną to duże uproszczenie. W rzeczywistości branding jest bowiem pojęciem znacznie szerszym i bardziej pojemnym. Najprościej możemy go zdefiniować jako proces budowania świadomości marki. W tym celu wykorzystywane są różne narzędzia oraz szereg działań z zakresu zarządzania wizerunkiem marki i marketingu. Branding bywa często określany także jako swoista obietnica marki skierowana do docelowych odbiorców jej usług bądź produktów.
Na proces ten składa się szereg elementów. Każdy z nich jest równie istotny, co pozostałe i nie może zostać pominięty. Na działania z zakresu budowania świadomości marki składa się m. in. strategia marketingowa, archetyp marki, jej wartości, wizja i przypisane atrybuty, nazwa, logo, system identyfikacji wizualnej, strategia marketingowa, kanały komunikacji, jakość produktów/usług, działania z zakresu reklamy i promocji i wiele innych.
Branding nie jest jednorazowym przedsięwzięciem. To szereg podejmowanych w perspektywie długofalowej działań, które mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki w grupie docelowej, wyróżnienie jej na tle konkurencji oraz stworzenie silnej, spójnej wewnętrznie i atrakcyjnej dla klientów marki, która w przyszłości będzie miała znaczący, trwały udział w rynku.
Czemu służy branding? Jak przeprowadzić cały proces?
Celem brandingu jest wykreowanie określonego, zgodnego z założeniami wizerunku marki, a następnie jego rozpowszechnienie wśród odbiorców oraz zakotwiczenie w ich świadomości. To złożony, skomplikowany i bardzo odpowiedzialny proces, którego realizację od A do Z warto powierzyć specjalistom – agencji brandingowej, która specjalizuje się m. in. w profesjonalnym brandingu. Warto to uczynić, gdyż prawidłowo zaplanowany i zrealizowany proces przyniesie marce szereg wymiernych korzyści.
Spośród nich warto wymienić chociażby zwiększenie jej udziałów w rynku, wzrost zainteresowania odbiorców produktami i usługami, możliwość ustalania cen na wyższym poziomie, a w konsekwencji wyższe zyski. Marki, które zadbały o profesjonalny branding cieszą się także lepszą rozpoznawalnością na rynku oraz posiadają silny, spójny i stabilny wizerunek, który wzbudza zaufanie oraz przyciąga do nich kolejnych klientów.
Branding to także doskonały sposób dla młodych, dopiero rozpoczynających swoją profesjonalną działalność przedsiębiorstw. Pozwala im bowiem nie tylko zaistnieć na rynku, ale także szybko uzyskać na nim dobrą pozycję oraz utrzymywać ją w kolejnych latach i miesiącach na satysfakcjonującym poziomie.
Może Cie zainteresuje
Ceny Transferowe Limity i Progi – Jakie Są Wymogi?
SEO wizerunkowe, czyli jak kreować i utrzymywać pozytywny obraz firmy w erze cyfrowej?
Hostessy – niezastąpiony personel podczas eventu
Jak porównywarki ubezpieczeniowe pomagają w planowaniu budżetu domowego?
Znaczenie odpowiedniego ubrania roboczego dla pracowników w branżach fizycznych