21 listopada 2024

Czym jest marketing dla psychiatrów?

W Polsce około 20% osób szuka pomocy psychologicznej. Rosnące zapotrzebowanie na tego typu pomoc powoduje, że powstaje wiele gabinetów psychoterapeutycznych. Oferowane są tam różne rodzaje terapii – grupowe, indywidualne, dla par czy warsztaty rozwoju osobistego.  Marketing dla psychoterapeutów i psychiatrów staje się więc niezbędną strategią, aby dotrzeć do osób, które szukają odpowiedniego lekarza. Skuteczne kampanie marketingowe pomagają w dotarciu do szerszego grona pacjentów, co wpływa na rozwój placówki i zapewnienie wsparcia dla osób borykających się z uzależnieniami, depresją czy innymi problemami cywilizacyjnymi. Więcej na ten temat znajdziesz w poniższym artykule. 

Marketing dla psychiatrów

Marketing medyczny to specyficzny rodzaj działalności. Jego prowadzenie wymaga doświadczenia, dużej wiedzy, dbałości o wszystkie detale i precyzji. Sukces marketingu medycznego zależy przede wszystkim od zaufania pacjentów. Zwłaszcza w erze internetu. Skorzystanie z usług agencji marketingowej wyspecjalizowanej w marketingu medycznym jest gwarancją na sukces. Firmy takie posiadają umiejętności, wiedzę i, co najważniejsze, wieloletnie doświadczenie. Wiele skutecznie przeprowadzonych kampanii w dziedzinie marketingu medycznego są najlepszą wizytówką. Jedną ze strategii jest pozycjonowanie strony gabinetów oraz klinik w wyszukiwarce Google – nawet na najtrudniejsze, najbardziej specjalistyczne frazy kluczowe.  W większości przypadków dobry marketing to także planowanie i tworzenie treści na strony, blogi i portale internetowe. Pomocna w tym jest współpraca z wieloma wydawcami, a także dostęp do setek portali o tematyce medycznej w Polsce. Ważne, aby nacisk kładziony był na: wybór miejsc, w których będziemy dystrybuować przygotowane materiały oraz na formę i wydźwięk publikacji. Więcej praktyk znajdziesz poniżej. 

Dobre praktyki dla lekarzy psychiatrów

Dobrym przykładem marketingu dla specjalistów są blogi czy platformy medyczne. Dzieląc się własnymi poradami i odpowiadając na pytania, można dotrzeć do większej liczby pacjentów. Można prowadzić bloga na własną rękę lub zlecić wyspecjalizowanej agencji marketingowej, np. https://medyczny-marketing.pl/department/psychoteapeuci/.  Obecnie do elektronicznych skrzynek pocztowych trafia mnóstwo wiadomości.  Jednak nawet zamawiane subskrypcje, traktuje się jak spam. Wysłany raz lub dwa razy w miesiącu newsletter z praktycznymi poradami i zaproszeniem do zapoznania się z innymi treściami na stronie internetowej, może być świetnym sposobem, by zachęcić do skorzystania z usług potencjalnych pacjentów. Warto zawierać w swoich wiadomościach treści, które sprawią, że pacjenci będą chcieli otworzyć wiadomość. Popularnością cieszą się także podcasty. Jest to lubiana aktywność, szczególnie przez tych, którzy nie mają czasu na czytanie, a treści słuchają między jednym zajęciem a drugim, np. w drodze do pracy. Dużo łatwiej jest włożyć słuchawki do uszu i wysłuchać podcastu, niż czytać tekst na ekranie. Jest to także dobre rozwiązanie dla lekarzy, ponieważ wartościową informację można nagrać w każdym miejscu, czekając na pacjenta, stojąc w korku ulicznym, czy czekając w urzędzie. Media społecznościowe są ciągle ważnym elementem reklamy. Z tego powodu nadal znajdzie się przestrzeń, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zaproponować dobry content. Nie trzeba tylko udzielać porad i odpowiadać na pytania. Można nagrywać ciekawe treści, dopasowując je do aktualnych trendów. To dobry sposób, który pozwala zbliżyć się do swoich pacjentów.

Dodaj komentarz